مدیرکل پست کرمانشاه مطرح کرد؛

۷۳ هزار ترافيک مرسوله پستی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در کرمانشاه 

مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: ۷۳ هزار ترافیک مرسوله پستی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در استان کرمانشاه داشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷ 19 September 2024

حسین نامداری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص مزیت ورود به حوزه تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای سنتی در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان فروش اساس کار و هدف کسب و کارها است، مبادلات تجاری در بستر الکترونیکی فضایی است که می‌توان در آن به این هدف دست یافت، آشنا شدن بیشتر مشتریان با محصولات، حذف واسطه‌ها، نبود محدودیت مکانی و زمانی و دسترسی بدون محدودیت مشتریان به بازار، این عوامل باعث تغییرات کسب و کارها از نوع سنتی به الکترونیک شده است.
 
وی در خصوص مراحل راه اندازی تجارت الکترونیک در اداره پست استان کرمانشاه افزود: اخذ نشان ای نماد، ایجاد فروشگاه، مراجعه به اداره پست بازدید از فروشگاه توسط کارشناس، انعقاد قرارداد، ابلاغ قرارداد به مهندسی عملیات، آموزش لازم در واحد تجارت الکترونیک، ایجاد پنل در تجارت الکترونیک و تحویل مدیر فروشگاه، شروع به فعالیت فروشگاه از مراحل راه‌اندازی تجارت الکترونیک در اداره پست استان است.
 
مدیرکل پست استان کرمانشاه در خصوص خدمات و برنامه‌های تازه‌ در حوزه تجارت الکترونیک در پست استان کرمانشاه تصریح کرد: قدمت بازار تجارت الکترونیک در جهان تقریباً بیش از سه دهه و اولین خرید آنلاین در جهان در سال ۱۹۸۱ میلادی اتفاق افتاده و در ایران تجارت الکترونیک به صورت نو پا و در سالیان اخیر رونق گرفته و نقطه عطف توسعه آن بیشتر از زمان شیوع بیماری کرونا قابل لمس است.
 
وی ادامه داد: خدمات تجارت الکترونیک در پست به شکل B.2.B - B.2.C - C.2.C- C.G.B است و در حال حاضر پست استان با توجه به فراهم آوردن شبکه‌های ارتباطی مناسب سامانه گیت وی، نظام پرداخت‌ غرامت، انعقاد قرارداد با فروشگاه‌های اینترنتی، راه اندازی سرویس همیار پستی، پست قبول سیار، نقش شتابدهی پست در ایجاد و رونق فروشگاه‌های اینترنتی، از جمله خدمات و مراحل تازه‌ در حوزه تجارت الکترونیک در پست استان کرمانشاه است.
 
وی در خصوص آمار ترافیک سرویس تجارت الکترونیک پست استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری بیان کرد: در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۷۳ هزار ترافیک مرسوله داشته‌ایم.
 
نامداری در خصوص درصد تغییرات ترافیک سرویس تجارت الکترونیک پست استان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته اضافه کرد: سال گذشته ۳۶ هزار  و امسال ۷۳ هزار مرسوله پستی داشته‌ایم که  یعنی با بیش از ۲ برابر افزایش ترافیک همراه بوده‌ایم.
 
وی همچنین در خصوص اینکه چه تعداد نیروی انسانی برای توزیع مرسولات در پست استان مشغول به کارند، تشریح کرد: بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروی انسانی برای توزیع مرسولات در پست استان مشغول فعالیت هستند.
 
نامداری در پایان به برنامه‌های توسعه‌ای پست استان در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز تجزیه مبادلات هوشمند به منظور افزایش قدرت پردازش محصولات، جمع آوری مرسولات تجارت الکترونیک از محل دفتر قبول، تشکیل جلسات و استفاده از راهکارها برای رفع موانع کاری، ترغیب شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها برای افزایش فروشگاه‌های اینترنتی و توسعه بازار تجارت الکترونیک، تلاش برای ایجاد ارتباط زمینی با کشور همسایه عراق و اقلیم کردستان به منظور مبادلات تجاری از طریق شبکه پست از جمله این اقدامات است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار